26/03/2018

7X2A6030.jpg

L'Ajuntament millora la cobertura a les persones majors, amb discapacitat o dependència passant d'una atenció per emergència a una altra més integral les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any.

L'alcaldessa, Amparo Marco, ha signat avui el contracte per a la prestació del servei de teleasistencia domiciliària a Castelló, pel qual l'Ajuntament millora la cobertura a les persones majors, amb discapacitat o dependència passant d'una atenció limitada a situacions d'emergència per a ampliar-la també a l'aspecte preventiu.

Marco ha destacat que aquest contracte subscrit amb l'empresa Tunstall Televida "és dels quals major satisfacció et donen com a polític i servidor públic". Així, ha emfatitzat que "des del principi ens vam proposar a posar a les persones en el centre de les polítiques i aquest contracte és un exemple d'açò".

També ha recordat que la teleasistencia domiciliària "va ser eliminada dels pressupostos pel PP l'any 2013 i l'equip de Govern actual la torna a introduir una altra vegada amb la finalitat clara que la població susceptible de precisar-la que està en la seua casa i no vol anar-se a viure amb els seus fills o a una residència puga romandre tranquil·lament en el seu domicili amb una atenció que no solament és una ajuda en casos d'emergència sinó una cura permanent".

És així com l'Ajuntament de Castelló recupera a partir d'avui el servei de teleasistencia per a substituir-ho pel bàsic de la teleajuda que s'estava prestant actualment i els beneficiaris de la qual seran ara derivats cap a una prestació més integral en els seus domicilis les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any.

Amb la teleasistencia domiciliaria, a més de prestar un servei de major detall, s'incorpora també com a millores un servei d'ambulància i la custòdia de claus el que permet actuar directament sense necessitat de passar per altres departaments, com a policia i bombers, quan a algú li ocorre alguna cosa i la porta està tancada.