07/02/2018
La nova regulació està encaminada a concebre el pont com un accés per a residents i de connexió entre barris.
L'Ajuntament de Castelló activarà un pla especial de tràfic que impedisca que el nou pont del Riu Sec es convertisca en un accés directe a la Universitat Jaume I. L'àrea municipal de Mobilitat ha dissenyat una proposta que limitarà la circulació en línia recta pel carrer Jesús Martí Martín a partir de l'encreuament d'aquest vial amb el carrer Botànic Cavanilles.
Els vehicles que utilitzen el nou pont del Riu Sec per a entrar en el Raval Universitari es trobaran als 100 metres des del punt d'eixida del pont amb una obligació de gir a la dreta en l"stop que existeix actualment en l'encreuament entre els carrers Jesús Martí Martín i Botànic Cavanilles, vial aquest en el qual es perllongarà la mitjana existent per a garantir que el carrer Jesús Martí Martín no es converteix en una via d'entrada o eixida a la Universitat Jaume I.
Aquesta nova regulació està encaminada a concebre el nou pont com un accés per a residents, de redistribució del tràfic que ja assumeix el Raval Universitari pels serveis dotacionals supramunicipals que alberga i de connexió entre barris. La nova mitjana del carrer Botànic Cavanilles només serà permeable per al pas de vianants, pels passos ja existents, i el pas ciclista, ja que sí permetrà la circulació en via recta de bicicletes.
El regidor de Mobilitat, Rafa Simó, i la tinent d'Alcaldia del Districte Oest, Verònica Ruiz, han traslladat avui aquesta proposta als representants de l'Associació de Veïns Raval Universitari amb els quals ha mantingut una reunió a petició veïnal. Així, els regidors han afirmat que el nou pont atén les diferents peticions que s'han rebut en l'Ajuntament per part de col·lectius ciutadans de la zona de manera que es done resposta a tots els usuaris: vianants, ciclistes i tràfic rodat de vehicles a motor. A més, han insistit que el pont oferirà als residents del Raval Universitari una via alternativa a les vies de pas per a arribar i eixir dels seus domicilis.
"El disseny proposat millora la connexió entre barris i, amb les mesures que s'han plantejat des de Mobilitat, s'impedirà que el carrer Jesús Martí Martín es convertisca en una accés directe, d'entrada o eixida, a la Universitat Jaume I. Amb aquest pla per a calmar el trànsit en aquesta zona del Raval Universitari, el barri no té per què incrementar el tràfic actual que generen les dotacions supramunicipals que alberga, en tot cas es pot produir una redistribució dels fluxos i itineraris", han apuntat Verònica Ruiz i Rafa Simó.