18/03/2018

18-03-2018 antonio lorenzo i antonio costa.jpg

El regidor Antonio Lorenzo destaca el "salt qualitatiu" que ha donat el Govern municipal en la planificació enfront d'emergències.

Regulat, ajustat a la normativa autonòmica i adaptat a les necessitats de Castelló. Així serà el nou voluntariat de Protecció Civil que l'Ajuntament de Castelló reactiva amb l'aprovació del seu primer reglament per a impulsar l'agrupació local. El regidor de Seguretat Ciutadana, Antonio Lorenzo, ha explicat que l'aprovació d'aquest reglament "s'integra en el context de planificació enfront d'emergències impulsada pel Govern municipal, que ha permès dotar per primera vegada a Castelló d'un Pla Territorial Municipal enfront d'Emergències, de plans d'actuació sectorials o de plans d'autoprotecció en edificis municipals que fins ara no existien".

L'Agrupació Local de Protecció Civil es defineix com una organització amb caràcter humanitari i altruista, que actua de manera desinteressada i solidària en benefici de les persones els béns i el medi ambient. "L'actuació de l'Agrupació s'emmarca fonamentalment en el camp preventiu i operatiu de la gestió d'emergències i no substituirà en cap cas al treball retribuït", ha apuntat l'edil Antonio Lorenzo, qui ha agraït el treball per "regularitzar i impulsar aquest voluntariat del Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament Municipal", del que dependrà funcionalment.

En l'àmbit de la prevenció, les tasques a les quals es podran adscriure els voluntaris seran: realització dels estudis de riscos del territori; confecció, divulgació i manteniment dels plans d'autoprotecció o d'actuació davant emergències; preparació de campanyes d'informació i divulgació a col·lectius afectats pels diferents riscos i col·laboració en els diferents dispositius preventius.

En el marc de la intervenció, s'inclouen l'execució de les actuacions encomanades pel pla de protecció activat; recolzar als serveis operatius professionals d'emergència i col·laborar en l'atenció als afectats en emergències, com l'evacuació, alberg, proveïment, etcètera.

Lorenzo ha explicat que podran participar en aquest voluntariat de Protecció Civil cal tenir 18 anys complits, realitzar la sol·licitud d'incorporació i superar les proves psicotècniques establides, entre unes altres.

El Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament Municipal ha classificat el personal voluntariat en quatre categories: voluntari en formació, que no ha finalitzat el curs de formació bàsica i per tant no pot intervenir en cap activitat diferent a la formativa; voluntari en pràctiques, que tindran una durada de sis mesos; voluntari operatiu, que dóna dret a col·laborar de manera regular en les tasques de protecció civil des del si de l'Agrupació i voluntari col·laborador, que correspon a aquell que pot exercir una labor formativa, d'assessorament o aportació una determinada col·laboració en tasques preventives.

El regidor de l'àrea de Seguretat Ciutadana ha reiterat el seu agraïment a tots els professionals que estan fent possible que l'Ajuntament de Castelló "puga oferir una resposta eficaç, eficient, regulada i amb totals garanties davant qualsevol emergència que es produïsca en el nostre terme municipal". Lorenzo ha subratllat que des de 2015 "s'ha donat un salt qualitatiu" en les polítiques municipals de resposta davant emergències i, sobretot, de prevenció.