28/04/2021

Els comptes s'ajusten a la situació epidemiològica actual i potencien el turisme com a sector estratègic per a la ciutat

Àudio de Pilar Escuder

El Consell Rector del Patronat Municipal de Turisme de Castelló ha aprovat hui el pressupost per a 2021, que ascendeix a 1.098.770 euros. Els nous comptes han tirat avant per majoria, amb cinc vots a favor; de la presidenta del Patronat i dels representants del PSPV, Podem i Turisme de la Generalitat; i dos vots en contra, del PP i Vox.

“El turisme continua sent una activitat estratègica per a Castelló i fonamental per a la ciutat i per a la seua reactivació econòmica i per això continuem treballant per a continuar potenciant el sector turístic de la nostra ciutat, en la mesura que la situació epidemiològica ho permeta”, ha explicat la presidenta del patronat i regidora de Turisme, Pilar Escuder. “Són uns comptes ajustats a la situació sanitària derivada de la covid-19 i a les limitacions que comporta en l'organització d'esdeveniments i activitats”, ha recalcat la *edila.

En els comptes, que suposen uns 300.000 euros menys respecte als de l'any passat, es preveuen accions per a consolidar a Castelló com a destinació turística, potenciant l'oferta turística vinculada a la cultura (visites guiades), gastronomia (esdeveniments gastronòmics), turisme actiu, i de sol i platja (amb la programació d'activitats d'oci en platges a l'estiu, classes de ioga, tai-chi, mobilitat reduïda, sessions de senderisme, conta contes, cicles de novel·la històrica i parc aquàtic).

També es preveu el suport a la celebració d'esdeveniments com el festival de ioga d'estiu i l'espectacle ‘Gegants i Monstres’. El pressupost inclou una consignació per a l'adhesió de Castelló a clubs de producte turístic com a Xarxa Ciutats Ocell, Tour&Kids (turisme familiar) o d'àmbit provincial com Introducing Castelló. A més, es procurarà la generació de sinergies amb les àrees municipals i altres entitats de caràcter supramunicipal amb competències en matèria turística, amb la finalitat d'aconseguir un marc global adequat per a l'atracció d'altres segments de mercat, com el turisme familiar o el cicloturisme.

D'altra banda, es preveuen les actuacions necessàries per a la conservació i millora dels serveis de les platges i es potenciaran els punts d'atenció turística, a més de preveure l'assistència a la Fira de Turisme de Madrid (Fitur) i una campanya de ‘Bienvenida a la tardor’, entre altres.