14/06/2018

Proyecto Crea Castell.jpg

La regidora Patricia Puerta destaca "el component social d'un programa que permet democratitzar l'accés a la tecnologia".

Aprenentatge tecnològic per a una societat tecnològicament innovadora. Est és el lema amb el qual d'abril a juny s'ha celebrat en el Menador Espai Cultural el cicle de tallers de robòtica educativa Crea Castelló, impulsat per l'Associació Robotme i que ha comptat amb el finançament de l'Ajuntament de Castelló. Robòtica, creativitat, pensament computacional i metodologies STEAM han sigut protagonistes d'aquest projecte d'innovació social i educativa centrat a aprendre jugant, compartint experiències i resolent reptes reals de la societat castellonenca. El projecte ha sigut finançat a través de la primera línia de subvencions en innovació convocades per l'ADL Castelló Crea, una aposta que s'emmarca dins del Pla Estratègic d'Ocupació.

Aquest dissabte, 16 de juny, se celebrarà la jornada de clausura en el saló d'actes del Menador Espai Cultural amb una sessió que arrancarà a les 10.30 amb un vídeo resumeixen del projecte, un acte obert a qualsevol persona interessada a saber què és la robòtica educativa. A partir de les 11.00, serà el torn per a la presentació de projectes desenvolupats per l'alumnat i a les 11.45 es lliuraran els premis i diplomes després de la deliberació.

La regidora d'Impuls Econòmic, Patricia Puerta, ha reiterat "el valor afegit d'aquest projecte que no solament promou la democratització de l'accés a la tecnologia des d'una perspectiva innovadora i, en concret, a la programació computacional, sinó que a més té un component social en dirigir els tallers a diferents col·lectius".

El president de l'Associació Robotme, Pedro Segarra, ha recordat que cadascun dels tres tallers organitzats s'ha dirigit a un col·lectiu específic: a persones majors amb la participació dels seus néts per a promoure l'aprenentatge intergeneracional; a dones joves per a atraure talent cap a la tecnologia; així com a persones discapacitades en col·laboració amb persones d'altes capacitats, per a integrar tots dos col·lectius.