30/01/2022
L'alcaldessa recorda que la ciutat va ser pionera en activar un pla per a evitar talls de subministraments bàsics a famílies vulnerables
L'Ajuntament de Castelló ha concedit un total de 2.497 ajudes que sumen 396.306 euros per a fer front al pagament de factures de llum, aigua i gas de famílies en situació d'emergència social. Dins d'aquest pla per a combatre la pobresa energètica, que va posar en marxa el govern municipal en 2016, s'han atorgat 252 ajudes per 51.846 euros durant l'any passat per a costejar aquests subministraments i evitar corts. D'elles, 164 han sigut per a pagar factures de llum, 71 per a subministrament d'aigua, 14 per a gas i altres tres per a factures de gas i llum.
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat que el consistori va posar en marxa en 2016 el pla per a reduir la pobresa energètica després de tancar acords amb les principals empreses subministradores d'aigua, gas i electricitat. "La reducció de la pobresa energètica va ser una de les nostres principals prioritats en arribar al govern municipal i per això activem un pla per a evitar el tall dels subministraments bàsics de famílies que puguen trobar-se en situació d'emergència social", ha manifestat.
En aquest sentit, dins de les ajudes d'emergència social de l'Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria de Benestar Social, Dependència i Infància, es concedeixen prestacions destinades a la modalitat de subministraments bàsics energètics. "L'accés als subministraments bàsics constitueix una necessitat de primer ordre per a una vida digna i gràcies a aquestes ajudes les famílies en situació de vulnerabilitat poden fer front als pagaments per a evitar talls de llum, aigua o gas", ha indicat la regidora Mary Carmen Ribera.
Així, des que en 2016 es va activar aquest pla, l'Ajuntament ha concedit quasi 400.000 euros per al pagament de factures i evitat el tall de subministraments en llars vulnerables de Castelló.
D'altra banda, al costat d'aquestes ajudes, des dels equips d'atenció primària de Serveis Socials de l'Ajuntament de Castelló s'han realitzat altres 96 informes per a acreditar circumstàncies especials per a accedir al bo social elèctric.
Cal recordar que el bo social és un recurs que les pròpies famílies poden tramitar amb les seues respectives subministradores i que, només en aquells casos en els quals es donen circumstàncies especials (situacions de discapacitat, dependència o violència de gènere, entre altres) és necessari un informe dels serveis socials que acrediten aquestes circumstàncies especials. L'any passat, es van emetre un total de 96 informes per a acreditar aquestes circumstàncies especials.