26/02/2018
El transport públic també ampliarà el seu servei entre setmana i allargarà els trajectes fins a passades les 3.00 de la matinada.
TRAM circularà amb trajecte partit UJI-Farola i Grau-Governador per a garantir millors freqüències i prestar un servei eficient.
El bus i el TRAM reforcen la seua oferta en Magdalena per a convertir-se en una alternativa a l'ús del vehicle privat per a desplaçar-se per Castelló durant les festes fundacionals. L'Ajuntament de Castelló i la Conselleria de Vertebració del Territori sumen esforços per tercer any consecutiu per a oferir servei 24 hores els dos caps de setmana de Magdalena i ampliar fins a passades les 3.00 el servei de bus i TRAM entre setmana. A més, es consolida el bus circular que connecta les principals fondes, fires i zones de grans esdeveniments i les tres rutes especials de mascletades.
Així ho han anunciat aquest matí el regidor de Mobilitat, Rafa Simó, i el director general d'Obres Públiques i Mobilitat, Carlos Domingo, els qui han presentat el servei especial de transport públic en Magdalena. Simó ha assegurat que "es tracta del millor servei de transport públic en Magdalena que mai ha tingut Castelló després de l'experiència dels dos últims anys" i ha defensat "l'aposta pel transport públic durant les festes de la Magdalena com la millor inversió en sostenibilitat ambiental, mobilitat i seguretat vial".
En aquest sentit, el regidor de Mobilitat ha explicat que els dies 2, 3, 4, 9 i 10 de març (els dos caps de setmana de festes) la ciutat quedarà connectada 24 hores entre el pavelló Ciutat de Castelló i l'Hospital General gràcies al funcionament ininterromput de la L1 i la N1, la línia nocturna que perllongarà el servei fins a més enllà de les 6.00 del matí per a enllaçar amb el servei ordinari.
També el TRAM funcionarà 24 hores els dos caps de setmana de Magdalena, a més ampliarà el servei fins a les 3.00 de dilluns a dijous i el diumenge del Vítol fins a les 2.00 de la matinada, segons ha explicat Carlos Domingo, qui ha subratllat que "l'objectiu és respondre a l'increment de demanda i facilitar l'accés als diversos actes festius programats". El director general d'Obres Públiques i Mobilitat ha animat als castellonencs "a gaudir plenament de les festes deixant el cotxe a casa i movent-se a peu o en transport públic".
A més, el recorregut es farà partit per a garantir unes freqüències òptimes: cada 10 minuts del Grau a Governador i cada 15 minuts entre la UJI i la Farola durant el dia. Domingo ha apuntat que "els actes programats i el tall del centre de la ciutat al tràfic obliguen a realitzar el servei dividit en dos trajectes, des de les 12.00 hores fins a les 22.00 en dies laborables i durant tot el dia en dies festius". De dimarts a divendres de 7.00 a 12.00, els quatre dies laborales, funcionarà amb el recorregut habitual per a garantir l'ús habitual als qui utilitzen el TRAM per a acudir a treballar. A la nit, també es milloren les freqüències i hi haurà un TRAM cada 15 minuts entre el Grau i Governador i cada 30 minuts en el trajecte UJI-Fanal.
Bus circular i rutes mascletades
També es renoven dues mesures estrenades l'any passat donada la resposta obtinguda. Així, s'ha previst un bus circular que connectarà les principals fondes, fires i esdeveniments per a facilitar els desplaçaments entre uns punts i uns altres "d'una manera còmoda, segura i sostenible". A més, es mantenen les tres rutes de mascletades, amb els següents recorreguts: Poliesportiu Ciutat de Castelló-Mascletades; Grup Lourdes-rondes-Mascletades i Benadresa-Oest-Mascletades.
Simó també ha recordat que la resta de línies regulars de la xarxa municipal de bus es veuran afectades per la celebració d'esdeveniments o la ubicació de carpes, com per exemple la L1 que modifica el seu trajecte per a evitar el pas pel centre. Per aquest motiu, ha recordat que tota la informació està disponible en www.castello.es i www.tucs.es.
Més de 146.000 viatgers en 2017
El TRAM de Castelló i el servei municipal especial d'autobús urbà van transportar l'any passat 146.985 viatgers durant la Magdalena. Aquesta xifra va suposar un increment del 20,4% respecte a l'any anterior en el cas del TRAM i del 17% en el cas de l'autobús.