09/05/2016
La regidora Mary Carmen Ribera destaca que les dues jornades són gratuïtes i promouen compres planificades i segures.
L'Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria de Consum, ha programat dos tallers pràctics i gratuïts per a aprendre a consumir amb intel·ligència i comprar segur en Internet. "Aquest tipus d'accions formatives permeten posar a l'abast de la ciutadania eines per a realitzar compres d'una manera planificada i segura, especialment en entorns en línia", ha explicat la regidora de Consum, Mary Carmen Ribera.
El primer d'aquests tallers, Aprendre a consumir amb intel·ligència, ensenyarà als assistents a estalviar i planificar de la manera més eficient quan s'estiga prenent la decisió de compra. Ribera ha defensat que "un consumidor intel·ligent no solament tracta de cercar els preus més baixos, sinó també tenir una noció clara de la relació qualitat-servei-preu".
Aquest taller s'impartirà els dies 18 i 19 de maig en l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, en horari de 9.30 a 12.00 i està obert a tota la ciutadania. El programa de la jornada inclou un estudi del comportament del consumidor, quins productes es compren i per què, les veritats necessitats de consum, el procés de decisió de compra i conclourà amb uns consells pràctics per a un consum intel·ligent i responsable. Irene Borén, especialista en màrqueting, serà l'encarregada d'impartir el taller.
El segon taller pràctic se centrarà en els processos per a garantir una compra segura en Internet. Cada vegada més empreses ofereixen els seus serveis o productes a través d'Internet i, de fet, el comerç on line va créixer un 41% en 2015 segons red.es, "En aquesta jornada explicarem els principals riscos de la compra en Internet i detallarem alguns dels fraus i delictes més comuns com el *phising", ha apuntat l'edil de Comerç. El programa també ensenyarà a com defensar la privadesa.
Comprar segur en Internet s'impartirà els dies 8 i 9 de juny en l'Oficina Municipal del Consumidor també en horari de 9.30 a 12.00. Tots dos tallers són gratuïts fins a completar aforament i solament és necessari enviar un correu electrònic a consumo@castello.es. El ponent d'aquest taller serà Diego Lleó, especialista en enginyeria social, que és la pràctica d'obtenir informació confidencial a través de la manipulació d'usuaris.