01/03/2017

170301 jornada plan estrategico turismo (2).jpg

L'alcaldessa Amparo Marco anima a potenciar la singularitat turística de la ciutat i a posar en valor els recursos.

El saló de plens de l'Ajuntament de Castelló ha acollit avui una jornada de sensibilització sobre el Pla Estratègic de Turisme en la qual s'han definit els grups d'estudi i la metodologia de treball per a elaborar el primer Pla Estratègic de Turisme amb el qual explique la ciutat de Castelló. L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha donat la benvinguda als representants d'institucions, empreses, associacions i altres col·lectius que s'han donat cita i els ha convidat a fer totes les aportacions necessàries per a potenciar la singularitat turística de Castelló.

Marco també ha recordat que el Patronat Municipal de Turisme ha incrementat el pressupost un 26% per a aquest exercici "el que demostra la voluntat d'apostar pel turisme d'aquest equip de Govern". L'alcaldessa ha subratllat que "per clima, gastronomia, cultura, festes, patrimoni, platges o espais naturals tenim potencial per a situar a Castelló com a destinació turística" pel que ha reivindicat la importància del procés consultiu que s'inicia amb aquesta jornada de sensibilització entre els agents econòmics i socials.

La presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Patricia Puerta, el vicepresident, Ignasi Garcia, i el director del Laboratori d'Ordenació i Planificació d'Espais Turístics i del Gabinet d'Estudis Turístics (GETUR) de la UJI i del Pla Estratègic de Turisme de Castelló, Diego López Olivares, han acompanyat a Marc en l'obertura de la jornada de sensibilització, en la qual han participat entre uns altres el president de l'Autoritat Portuària, Francisco Toledo; el director general d"Aerocas, Joan Serafí Bernat; representants de la patronal Ashotur i més d'una desena d'empreses, institucions i col·lectius.

López Olivares ha sigut l'encarregat de detallar la metodologia que s'aplicarà a partir d'ara. Així, ha assenyalat que es convocaran deu grups de treball en els quals es faran les aportacions i suggeriments que després es recopilaran per a la seua anàlisi. En concret, es constituiran els següents grups: allotjament i hotels; restauració; agències de viatge; esdeveniments; comerciants; polítics; festes locals; institucions i comunicació.

A través de qüestionaris, entrevistes i grups de discussió es recaptarà informació de cadascun dels grups, que després es plasmarà en unes conclusions. Aquest procés es perllongarà durant el mes de març i abril per a tenir la informació elaborada i analitzada al maig. Paral·lelament, el grup de recerca de la UJI que està redactant el Pla Estratègic de Turisme de Castelló ja està treballant en l'anàlisi de recursos.

Amb els diferents mecanismes de participació i recerca s'avaluaran les polítiques públiques, s'analitzarà la situació actual del turisme a Castelló; la identificació de les potencialitats; es valorarà la importància del punt de vista social; s'elaborarà un diagnòstic DAFO i es dissenyaran les estratègies.