15/01/2022
L'Ajuntament amplia al Mercat Central i de Sant Antoni les subvencions per a desenvolupar activitats d'impuls al comerç L'Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria d'Innovació Comercial, destinarà aquest 2022 prop de 270.000 euros a projectes i accions de dinamització comercial en un any en què s'ampliarà també als mercats Central i de Sant Antoni els convenis posats en marxa l'any passat amb les associacions de comerç local per a impulsar el sector amb iniciatives pròpies. En concret, la proposta de pressupostos per a enguany recullen una nova línia d'ajudes de 20.000 euros per al Mercat Central i de 6.000 euros per al Mercat de Sant Antoni. A elles se sumen, per segon any consecutiu, l'ajuda de 20.000 euros per a cadascuna de les associacions de comerç local Castelló Espai Comercial i Comerços del Raval. L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recordat les línies d'ajudes que es van destinar l'any passat als sectors afectats per la covid-19, amb 7,8 milions d'euros en diferents línies com el Pla Resistir, el Pla Reactivem Castelló-Empreses o una línia específica per al comerç local de 1,4 milions. "Ajudes amb les quals contribuïm a la recuperació dels sectors més afectats per les mesures de contenció de la pandèmia que permeten encarar millor aquest 2022", ha apuntat. Marco ha destacat que "l'Ajuntament anirà de la mà amb les associacions i col·lectius del comerç de local per a avançar en la seua dinamització i impuls". El regidor d'Innovació Comercial, David Donate, ha posat en valor la importància d'aquestes subvencions perquè "permeten que les associacions i ara també els dos mercats municipals puguen desenvolupar accions pròpies que consideren que són més beneficioses per a impulsar el comerç i la venda de productes locals". Donate ha visitat aquesta setmana el Mercat de Sant Antoni per a anunciar i explicar la línia d'ajudes inclosa en la proposta de pressupostos.
D'altra banda, l'Ajuntament tornarà a posar en marxa enguany la campanya de bons de comerç que ja va activar l'any passat. En aquesta ocasió, a més, es preveu la posada en marxa d'un bo jove per a utilitzar en comerç de proximitat. "Els bons de comerç van demostrar ser una bona eina de reactivació del sector local i per això enguany els tornarem a posar en marxa, juntament amb un bo específic destinat a persones joves", ha explicat Donate. A més, els comptes recullen altres partides destinades a dinamització comercial com els 98.200 euros per a la realització de campanyes, 29.700 euros per a dinamització nadalenca i 15.000 euros per a accions d'urbanisme comercial. D'altra banda, també s'invertiran 10.500 euros per a formació a mida dels i les comerciants i es destinaran noves ajudes a Comfecomerç per a la gestió dels bons i a la Cambra de Comerç per a nous cursos de formació, entre altres entitats o institucions que fomenten el comerç local de Castelló. El pressupost total per a 2022 d'Innovació Comercial ascendeix a 341.381 euros.