19/07/2021
Innovació Comercial posarà en marxa un projecte de bons de comerç i incrementa les partides per a avançar en la digitalització
L'Ajuntament de Castelló duplicarà enguany la partida destinada al foment i impuls del comerç local en passar dels 216.700 euros als 456.700 euros recollits en la proposta del pressupost municipal per a aquest 2021. Un increment que respon a la voluntat de l'equip de govern de continuar impulsant al sector i contribuir a la seua reactivació després de la crisi de la covid-19.
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat el "paper tractor" que juga l'Ajuntament per a la reactivació econòmica i l'impuls de sectors tan importants per a la ciutat com és el comerç local. "El comerç ha sigut un dels grans damnificats per la crisi de la covid-19 i per això, des del consistori, reorientem des del primer moment els recursos i les nostres polítiques per a impulsar al sector i acompanyar-li en la seua recuperació", ha indicat l'alcaldessa. En aquest sentit, ha recordat els 1,4 milions d'euros que es van destinar l'any passat en ajudes al comerç i l'hostaleria i els 5,5 milions d'euros del Pla Resistir, a més d'altres mesures fiscals en benefici dels sectors afectats per la pandèmia.
El regidor d'Innovació Comercial, David Donate, ha posat en valor la "aposta pel comerç de proximitat com a eix fonamental per a la reactivació econòmica". "D'ací aquest important increment que permetrà posar en marxa actuacions noves com, per exemple, l'activació de bons de comerç i el foment de la digitalització", ha apuntat.
Així, entre les partides per a enguany destaca una línia oberta amb 100.000 euros inicials per a posar en marxa un projecte de bons per al comerç. Un projecte que es gestionarà al costat de Confecomerç i que està dirigit a dinamitzar l'activitat comercial i fomentar el consum en els locals de barri.
A més, la proposta de pressupostos per a 2021 recull una partida de 30.000 euros per a projectes de digitalització. "El foment de la digitalització del comerç local és un dels objectius que perseguim des de la Regidoria d'Innovació Comercial amb projectes com "Cistella", la plataforma que ha facilitat la digitalització del comerç local i la promoció dels seus productes des d'una única finestra digital", ha recordat *Donate. El regidor ha destacat que la d'enguany serà la partida més alta fins a la data destinada a promoure projectes de digitalització del comerç de barri.
El pressupost també contempla, entre altres coses, noves ajudes per 20.000 euros per a cadascuna de les associacions de comerç local (Comerços del Raval i Castelló Espai Comercial), una línia de 15.000 euros per a tiquets d'aparcament per a persones clients del comerç local i una altra de 12.000 euros per a incentivar el manteniment de l'activitat i el negoci tradicional i evitar tancaments.