14/01/2022
Marco destaca la presentació de les pròximes edicions de "Escala a Castelló", el SOM Festival, la Magdalena i la Ruta de la Ceràmica
Castelló presentarà en la Fira Internacional de Turisme (Fitur), que acollirà Madrid del 19 al 23 de gener, una oferta turística sota el lema Castelló. Tenim molt per compartir, que posa en valor els atractius que té la ciutat. "Una oferta turística durant tot l'any i per a tots els públics que reforça a Castelló com a destí segur, sostenible i de qualitat després de dos anys en què hem aconseguit adaptar amb èxit la nostra programació turística a la situació epidemiològica", segons ha destacat l'alcaldessa, Amparo Marco, durant la presentació sobre Fitur que ha realitzat hui juntament amb la regidora de Turisme de l'Ajuntament de Castelló, Pilar Escuder.
"Gastronomia, patrimoni, naturalesa, experiències, benestar, festes i esports coparan les nostres propostes, encapçalades per la presentació de la V edició d'Escala a Castelló, un esdeveniment mariner ancorat a Castelló de la mà de Sète que ens ha fet referents en l'àmbit internacional", ha detallat Marco. Respecte a la pròxima edició d'Escala que es presentarà en Fitur, tindrà lloc del 21 al 25 d'abril, i si la situació epidemiològica ho permet, comptarà amb un major nombre de vaixells participants i més activitats que en anys anteriors. Així, es preveu recuperar el mercat mariner, el mercat gastronòmic, actuacions musicals, recreacions històriques, activitats en el club nàutic, espectacles pirotècnics i una gran desfilada, a més de les justes de Sète. La pròxima edició, com ha recordat l'alcaldessa, serà la segona que compta amb el patrocini de la Unesco. "Un suport que reforça la projecció a nivell internacional", ha ressaltat.
Castelló també portarà a Fitur el SOM Festival, que tindrà lloc en el Varadero del Club Nàutic de Castelló del 4 al 21 d'agost amb artistes de renom en el panorama nacional i internacional. Un cicle de concerts que contribueix any rere any a posicionar a Castelló dins del mapa de les grans ciutats musicals i que destinarà una jornada a bandes locals consolidades i emergents; a més d'organitzar activitats que potencien la gastronomia i el comerç de l'entorn, perquè siga un revulsiu econòmic per a la ciutat.
La Ruta de la Ceràmica també tindrà el seu espai en la Fira de Turisme Internacional. Dissenyada després de l'adhesió de Castelló en la Ruta Europea de la Ceràmica, posa en valor la riquesa del patrimoni ceràmic de la ciutat, amb un itinerari per la ciutat amb 15 punts que visitar (parc Ribalta, Casa de les Cigonyes, edifici de Correus, Casa de les Quatre Cantonades al carrer Enmig, Església de la Puríssima Sang, decoració del ficus de Mª Agustina, Casa dels Caragols, carreró del Ecce-Homo, plaça Na Violant, Fàbrica Diago, al·legoria de la ceràmica i del treball del carrer Asensi, el Palau de la Festa, parades del Tram, l'àgora de l'UJI i el joc de l'Oca de la plaça Hort dels Corders.
Després de dos anys sense poder celebrar-les, i sempre estant pendents de l'evolució de la situació epidemiològica, Castelló recuperarà aquest 2022 les festes de la Magdalena, que tornaran a ocupar un espai en l'oferta turística que porta Castelló a Fitur. Unes festes fundacionals, declarades d'interés turístic internacional, que se celebraran del 19 al 27 de març, i s'estan remenant diferents escenaris en la programació, per a adaptar-les a la situació epidemiològica i a les mesures de prevenció davant la covid.
Durant la fira, es faran showcooking de la gastronomia local, en concret del Arrocito de Castelló. Una recepta ideada amb l'objectiu de potenciar a la capital de la Plana com a referent del turisme gastronòmic. També es donaran a conéixer les rutes gastronòmiques i altres activitats relacionades amb el producte local i de proximitat.
Castelló tornarà a posar en valor en Fitur el patrimoni natural, com els més de 4 quilòmetres de costa, amb les platges de la Pineda, el Gurugú i el Serradal; així com les rutes senderistes que es poden realitzar pel terme municipal.
La regidora de Turisme, per part seua, ha explicat la imatge que engloba l'oferta turística que porta Castelló a Fitur, amb el lema Castelló. Tenim molt per compartir, i el text que li acompanya Quan tens molta gastronomia, molta cultura, molta muntanya i molta mar, el normal, és voler compartir-lo. "Una oferta que proposa plans amb encant, diversió i experiències a través d'una imatge en la qual es pot veure una mà que ofereix de manera pròxima i amable tota una oferta variada de sol, mar i muntanya, esports, ceràmica i naturalesa", ha detallat Escuder. "Castelló té una oferta turística per a tota mena de públic, variada i desestacionalitzada que volem compartir com a destí segur", ha apuntat la mateixa regidora.