11/04/2018
L'alcaldessa Amparo Marco destaca la inversió d'un milió d'euros per a avançar cap a una ciutat més sostenible i amigable.
Les noves vies ciclistes s'executaran en la Gran Via amb connexió entre grups perifèrics, Casalduch i Ciutat del Transport.
Castelló comptarà enguany amb més de cinc nous quilòmetres de carrils bici urbans i interurbans en els districtes Sud i Oest. L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha presentat hui aquesta nova actuació emmarcada dins de l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI) que suposarà una inversió d'un milió d'euros cofinançats al 50% entre l'Ajuntament de Castelló i els fons europeus Feder. Els carrils bici s'executaran en tres zones de la ciutat: l'avinguda Casalduch -entre la CS-22 i el carrer Herrero-, la Gran Via Tàrrega Monteblanco -des del pavelló Ciutat de Castelló i el grup Sant Andreu- i en la Ciutat del Transport.
Marco ha destacat que aquesta proposta global "contribuirà a millorar la mobilitat possibilitant desplaçaments més sostenibles en trajectes urbans i interurbans a més de contribuir a calmar el trànsit en zones com l'avinguda Casalduch o la Gran Via". Aquests carrils bici, ha afegit la primera edil, "també persegueixen que els desplaçaments amb bicicleta siguen possibles i siguen segurs en la nostra ciutat". El projecte, pendent d'adjudicació, tindrà un pressupost global d'1.043.660 euros i l'execució prevista és de quatre mesos per a cadascun dels trams.
Les vies ciclistes a desenvolupar en aquest projecte s'emmarquen dins de l'objectiu temàtic 4 (OT4) de l"EDUSI per a promoure una economia més neta i sostenible i també del Pla de Mobilitat Sostenible i Seguretat Vial de Castelló, que pretén donar continuïtat a l'eix Nord-Sud connectant el carril bici de Casalduch amb el d'Almassora, connectar els grups perifèrics com a Sant Andrés, Camarilles i Lurdes amb la ciutat consolidada i seguir desenvolupant el carril bici en zones a les quals encara no s'ha arribat com la Ciutat del Transport.
L'alcaldessa ha presentat aquest projecte integral en el Grup Lourdes amb l'objectiu d'evidenciar l'aposta per incorporar als grups perifèrics en programes estratègics de ciutat com el de l"EDUSI. Junt amb Amparo Marco també estaven el regidor de Mobilitat, Rafa Simó, la tinent d'Alcaldia del Districte Sud, Patricia Puerta; la tinent d'Alcaldia del Districte Oest, Verònica Ruiz, així com tècnics municipals de l'Oficina de Projecció Econòmica i de Mobilitat.
Carril bici Gran Via
Amb un recorregut de 1.582 metres i una inversió de 312.144 euros, aquest nou carril bici connectarà el pavelló Ciutat de Castelló amb els grups Lurdes i Sant Andreu. "Els grups perifèrics són essencials per a entendre la configuració de Castelló i hem de fer un esforç per millorar la integració amb la ciutat consolidada. És un objectiu del Govern municipal que s'arreplega en el nou Pla General i que ara confirmem amb l'estratègia EDUSI, perquè creiem que aquestes inversions cofinançades per Europa han de contribuir a transformar la ciutat i açò també inclou als grups perifèrics", ha defensat l'alcaldessa. Marco ha explicat que a més suposarà millorar la connexió entre barris.
Carrils bici Casalduch i Ciutat del Transport
L'Ajuntament de Castelló habilitarà 1.629 metres de nou carril bici entre la rotonda de la CV-18, per a donar continuïtat a la via ciclista que ve d'Almassora, i el carrer Herrero. La inversió serà de 497.576 euros. Quant a la Ciutat del Transport, s'habilitaran 2.003 metres de nou carril bici i una inversió de 233.939 euros. En aquest cas, segons ha explicat l'alcaldessa, "actualment no existeix carril bici per l'interior de la Ciutat del Transport i amb aquesta iniciativa es connectarà la xarxa que ara acaba en la ronda Sud amb aquest parc empresarial a través de la Quadra Lairón".
Per la seua banda, el regidor de Mobilitat, Rafa Simó, ha subratllat que aquest paquet d'inversions en noves vies ciclistes "posa l'accent en el canvi cap a un model de mobilitat urbana en el qual el vehicle privat ja no és el protagonista exclusiu sinó que evidenciem que l'espai públic és compartit i ha d'incorporar altres mitjans de transport, en aquest cas fonamentalment la bicicleta".