29/01/2022
Marco destaca la importància d'avançar en aquest projecte estratègic de ciutat que millorarà la mobilitat
Àudio d'Amparo Marco
L'Ajuntament de Castelló impulsa el projecte de finalització de la Ronda de Circumval·lació i avança en el procés de contractació del servei de consultoria per a la redacció de l'estudi informatiu i el projecte bàsic i d'execució, que s'ha licitat per 580.800 euros i un termini d'execució d'11 mesos. "Tancar l'anell de circumval·lació és un projecte estratègic de ciutat, que incidirà en la mobilitat i millorarà la qualitat de vida dels nostres veïns i veïnes", ha explicat l'alcaldessa, Amparo Marco. "Amb aquest objectiu estem treballant des de l'Ajuntament, i de la mà de la Generalitat, per a avançar en la materialització d'una infraestructura demandada durant anys", ha apuntat la primera edila, destacant la importància de la contractació de l'estudi informatiu i del projecte bàsic i d'execució per a impulsar el procés de tramitació d'una obra de gran envergadura com aquesta.
El contracte en el qual està treballant l'Ajuntament consta de dues fases. Una, de quatre mesos de duració, per a la redacció de treballs, l'estudi informatiu, les alternatives, el tràmit i l'aprovació de l'estudi informatiu; i una altra, de set mesos, per a la redacció, lliurament i aprovació del projecte bàsic i d'execució.
La Ronda de Circumval·lació es configura com un vial perimetral del nucli urbà de Castelló, de 14,8 quilòmetres de longitud, dels quals es troben construïts 12,45 quilòmetres i estan pendents d'execució 2,35 de la ronda Oest, des de l'enllaç amb la CV-151 i els accessos a la Universitat Jaume I (UJI), fins a la rotonda d'accés a la N-340, l'AP-7 i la CV-17. El tram permetrà completar l'anell de circumval·lació i redistribuir el trànsit millorant la mobilitat, a més de realitzar l'enllaç amb la CV-16 (carretera de l'Alcora) i completar els enllaços amb la N-340, l'AP-7 i la CV-17.
Respecte a la proposta sobre la qual s"està treballant per a executar els 2,35 quilòmetres de ronda que falten, les característiques de l'obra donarien continuïtat al disseny de l'actual ronda. Hi haurà un vial de 36 metres d'amplària, que inclou tronc principal de dos carrils en cada sentit, mitjana central separadora, vials laterals d'accés a finques, voreres arbrades i carril bici, il·luminació de calçades i zones per als vianants, glorietes i parterres enjardinats.