16/04/2016
La regidora Patricia Puerta assegura que les accions formatives ajuden a millorar la competitivitat del comerç de proximitat.
Castelló engega aquest mes d'abril el seu Pla de Formació per a Comerciants, "un programa anual d'accions formatives per a millorar la competitivitat del nostre comerç de proximitat a través d'una formació bàsica en temes com a comerç electrònic, màrqueting online, màrqueting aplicat als aparadors, la paqueteria i l'embolcall o promoció en el punt de venda", ha explicat la regidora d'Impuls de l'Activitat Econòmica, Patricia Puerta.
El Pla de Formació per a Comerciants de l'Ajuntament de Castelló "s'ha dissenyat atenent a les demandes i propostes que ens han plantejat els propis comerciants", ha afegit Puerta. Aquest programa formatiu que es perllongarà fins a finals d'any inclou deu cursos que impartirà la Cambra de Comerç "amb la qual des de l'Ajuntament volem estrènyer la col·laboració en diferents àmbits, com el comercial o el turístic, per a dinamitzar l'economia local".
El curs Fotografia amb mòbils per a comerços, que arranca aquest dilluns, inaugura aquest pla anual de formació dissenyat per la Regidoria d'Impuls de l'Activitat Econòmica. "Aquest curs pretén ajudar als comerciants a traure més partit a l'ús de les xarxes socials com a eina de màrqueting a través de la fotografia, insistint en la necessitat que aporte una imatge moderna i professional de l'establiment", ha explicat la regidora.
La resta de cursos que formen part de les accions formatives de l'Ajuntament de Castelló són els següents: Formació en comerç electrònic; Professionalitza el teu comerç a través d'internet; Tècniques de Màrqueting aplicades als aparadors; Xarxes socials com a eina del màrqueting en línia; Tècniques de màrqueting aplicades a la paqueteria i embolcall de regal; Comunicació i promoció en el punt de venda; Curs d'informàtica bàsica; Microvídeos amb el mòbil i Prevenció de riscos laborals i protecció de dades.
La regidora responsable de l'àrea de Comerç ha recordat que "la formació és una eina essencial per a facilitar la modernització del nostre sector comercial, traslladar-los les últimes tendències en promoció en línia i off line que els ajuden a posicionar-se entre els potencials clients". L'edil Patrícia Porta ha insistit en "el suport del Govern al comerç de proximitat, que és el que dota de dinamisme als nostres barris, genera oportunitats laborals i ajuda a singularitzar la nostra oferta comercial, un fet essencial per a qualsevol ciutat, també per a Castelló".