25/01/2017
Urbanisme planteja una zona residencial de baixa intensitat compatible amb ús hoteler en l'àrea amb habitatges disseminats.
El regidor Rafa Simó explica que el Pla General planteja mantenir l'actual aeròdrom com a sòl amb caràcter de dotació pública.
El futur urbanístic de la primera franja del litoral de Castelló, amb les platges del Pinar, Gurugú i Serradal com a referents, ha centrat avui la reunió del procés participatiu que està acostant el futur Pla General als barris. El regidor d'Ordenació del Territori, Rafa Simó, ha apuntat com a grans eixos de la planificació prevista la limitació del sòl residencial respecte al previst l'any 2000, protegir les àrees de valor ambiental o mantenir l'ús de l'aeròdrom com a sòl dotacional públic.
Simó ha exposat, al costat del coordinador de Desenvolupament de la Ciutat, Fernando Calcuch, i la cap de l"àrea de Planejament Urbanístic, Console Lleial, la proposta del Govern Municipal de reduir en més de mig milió de metres quadrats el sòl residencial enfront de la platja del Serradal respecte a la planificació del PGOU de l'any 2000. "Es tracta de suprimir o limitar alguns dels sectors plantejats entre el llit del riu i el límit amb el terme municipal de Benicàssim, la franja litoral situada enfront de la platja del Serradal, amb l'objectiu de preservar els valors ambientals i l'interès paisatgístic d'aquesta zona", ha defensat el regidor.
La reunió, que s'ha celebrat en el saló d'actes del Maset de Frater pel tancament temporal de la Pineda del Grau a causa del temporal, ha fregat el centenar de participants que han plantejat qüestions com la millora serveis públics en determinades zones urbanes, l'edificabilitat en la primera línia de platja, la conversió en via verda de l'actual accés ferroviari Nord al Port de Castelló, l'ús privat d'alguns vials, entre unes altres. A més, han aplaudit la voluntat de mantenir l'ús dotacional públic de l'actual aeroclub.
En aquest sentit, el regidor ha explicat que es projecta una borsa de sòl residencial en aquesta mateixa zona litoral del Serradal d'uns 261.000 metres quadrats compatible amb usos hotelers. La tipologia plantejada per a aquesta zona serà residencial aïllat de densitat baixa o mitjana que garantisca la integració en el paisatge, segons s'ha detallat en la reunió a preguntes del públic assistent.
Aquest sòl urbanitzable residencial en l'àmbit comprès entre les sèquies de l'Obra i del Motor permetrà el cosit dels nuclis ja edificats en el camí Serradal i en l'avinguda Ferrandis Salvador, donant una coherència urbana a aquesta zona "al mateix temps que permetent una xicoteta expansió residencial que puga afavorir l'atractiu i l'oportunitat turística del nostre territori", ha apuntat el regidor responsable de l'àrea d'Ordenació del Territori.
La reunió també ha servit per a traslladar la proposta de mantenir amb caràcter de dotació pública, sense edificació o aprofitament lucratiu, l'àmbit on se situa actualment l"Aeroclub. També es manté la unitat 15 UE R -situada al costat de la rotonda del Serradal amb l'accés al port- amb el procés d'urbanització ja iniciat.
Quant al sistema viari, els aspectes més importants són la consideració del camí Serradal com un element de la xarxa primària que articule la connectivitat i accessibilitat del tràfic rodat en tota la zona litoral del terme municipal, des del nucli urbà del Grau fins a Benicàssim. Així mateix, a l'avinguda Ferrandis Salvador se li dóna la consideració d'element de la xarxa primària que articule fonamentalment el transport públic i la mobilitat ciclopeatonal.