09/07/2017
La declaració institucional serà debatuda demà en la Junta de Portaveus.
Els grups municipals que integren el Govern municipal, PSPV i Compromís, han presentat una declaració institucional per a instar al fet que es garantisca la gestió pública del servei 112. La iniciativa reclama millores en les condicions laborals dels professionals, amb la finalitat de garantir els llocs de treball, eliminar la precarietat i negociar amb l'Administració competent les millores substancials i específiques per a arreplegar totes les particularitats d'un servei d'atenció de trucades d'emergència.
El Govern municipal es fa ressò de les reivindicacions de les organitzacions sindicals, que consideren que la liberalització de la prestació d'una activitat com és l'atenció a telefònica a les urgències, que ha de ser considerada essencial, no pot ni deu comportar la disminució de drets i garanties per als usuaris com pot donar-se en aquest cas. La declaració institucional serà debatuda demà en la Junta de Portaveus.
El debat obert sobre el model de gestió del 112-CV pretén recuperar el protagonisme d"allò públic com a generador d'eficàcia i benestar per al conjunt de la ciutadania. El 112, nombre telefònic per a la gestió d'emergències, va nàixer a la Comunitat Valenciana l'any 1999, sent prestat des del seu inici per empreses privades del sector de contact center (telemarketing). Tot açò a pesar que aquest servei és considerat com a essencial tant a nivell europeu, com a nivell autonòmic per la Llei d'Emergències de la Comunitat Valenciana.