28/07/2015
Colomer garantitza el suport de la Generalitat per a redefinir el producte turístic, dissenyar accions de promoció i fixar inversions.
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha anunciat hui la col·laboració de l'Agència Valenciana de Turisme (AVT) en la redacció del Pla Estratègic de Turisme que situe a la ciutat com a referent turístic de primer nivell. Marco ha fet l'anunci després de mantenir una reunió de treball amb el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, a la qual també han assistit el vicecalcalde, Enric Nomdedéu, i la regidora d'Impuls de l'Activitat Econòmica, Patricia Puerta.
El Pla Estratègic de Turisme de Castelló que impulsarà el Govern municipal es recolzarà en criteris de sostenibilitat ambiental i social i en la qualitat de l'oferta de productes i serveis "des d'una perspectiva global". L'alcaldessa ha enumerat alguns dels àmbits pels quals s'apostarà amb la nova política turística com són "l'excel·lència de les platges, la qualitat de la gastronomia, les festes, els valors culturals i tradicionals propis, els congressos o els esdeveniments esportius sense oblidar serveis que ja tenim i que cal potenciar com l'Escola d'Hostaleria o el Centre de Turisme".
"Hem d'identificar en quins nínxols som forts i com podem diversificar la nostra oferta i ser diferents. La pesca i la gastronomia han de jugar també un paper important en aquest Pla Estratègic de Turisme", ha subratllat Marco, qui ha afegit que, a més, "Castelló és una ciutat oberta i acollidora a la qual hem de retornar al mapa del positiu. Hui hem parlat de col·laboració, de promoció i d'inversions i ahí comptarem amb l'ajuda de Francesc Colomer i de l'Agència Valenciana de Turisme".
Per la seua banda, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, s'ha mostrat convençut que Castelló té un gran potencial en el sector turístic. "El meu compromís hui és que des de l'Agència València de Turisme anem a ajudar a compartir una estratègia, perquè el turisme no deixa de ser una indústria que necessita intel·ligència i planificació per a transformar els recursos i el potencial que històricament ha tingut Castelló, i que no s'ha pogut o volgut desplegar, en productes turístics de qualitat i comercialitzar-los adequadament".
Per açò, Colomer ha reiterat la "total col·laboració" de l'AVT per a, "utilitzant les paraules de l'alcaldessa i que jo subscric, posar a Castelló en el mapa del positiu, reconstruir la reputació i el prestigi del territori, perquè aquesta també és la millor manera d'impulsar l'economia".
Les dues administracions s'han emplaçat per a una pròxima reunió, ja de caràcter tècnic, en la qual es definiran les accions i començaran a dibuixar-se les línies pressupostàries necessàries per a impulsar un Pla Estratègic de Turisme amb caràcter global i amb aspiracions de convertir al sector en un motor de dinamització econòmica i social.