19/03/2021
Les jornades tindran lloc via en línia del 25 al 26 de març i tenen com a objectiu conscienciar i visibilitzar aquesta realitat
La Regidoria de Gent Gran de l'Ajuntament de Castelló ha posat en valor la iniciativa del Telèfon de l'Esperança amb la posada en marxa del servei d'acompanyament telefònic de les persones majors que es troben en situació de soledat no desitjada, un servei gratuït i confidencial que es va posar en marxa l'any passat per part d'aquesta entitat.
La regidora de Gent Gran, Isabel Granero, ha destacat el projecte "Escoltant els majors" que impulsa aquesta associació i ha animat a participar en les jornades sobre la soledat dels majors organitzada per aquesta associació que tindrà lloc els dies 25 i 26 de març de manera telemàtica. "Es tracta d'unes jornades amb les quals es busca posar en comú propostes i possibles solucions en benefici d'un major benestar per a les persones majors i buscar eines per a evitar o atallar la soledat no desitjada", ha manifestat Granero.
Les jornades començaran el 25 de març a les 16.00 hores i podran seguir-se a través de la plataforma zoom i per Youtube. La inscripció es pot realitzar a través de la web www.escuchandoalosmayores.com. Amb elles, des del Telèfon de l'Esperança es pretén reunir informació clara i suficient sobre l'estat actual de les persones majors que viuen soles, conéixer les accions que s'estan duent a terme per a l'atenció i la cura de les persones majors que viuen soles, proposar noves accions que permeten millorar la seua qualitat de vida i fomentar la participació ciutadana en la prevenció de la soledat i en la promoció de l'envelliment actiu, entre altres objectius.
La regidora de Gent Gran ha destacat la importància de la iniciativa del Telèfon de l'Esperança amb la posada en marxa del projecte "Escoltant els majors". "Sens dubte, un gran suport per a aquelles persones majors que se senten soles i en una situació d'aïllament no desitjat i que suma i complementa l'atenció a aquest col·lectiu", ha recalcat. Amb aquest projecte, el Telèfon de l'Esperança realitza un acompanyament terapèutic basat en l'escolta activa i les respostes empàtiques, treballant per la millora de la salut i el benestar emocional de les persones majors amb l'objectiu d'empoderar-les.