17/01/2018
La col·laboració amb l'Agència Valenciana de Turisme, PortCastelló i l'aliança estratègica amb la ciutat francesa de Sète pretén reforçar Castelló com a destinació turística tot l'any.
Castelló ha organitzat per al segon cap de setmana de Setmana Santa una trobada de grans navilis com a reclam turístic per a rebre a milers de visitants. Així ho ha anunciat avui l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, en la Fira de Turisme Internacional (Fitur) que se celebra a Madrid, on, acompanyada del secretari de l'Agència Valenciana de Turisme, Francesc Colomer, ha transmès la seua intenció d'organitzar amb caràcter biennal un Escala a Castelló, amb l'objectiu de collir èxits com el seu homòleg francès, Escale à Sete, esdeveniment que fa dos anys va rebre a més de 300.000 visitants.
Per aquest motiu, a més de Marco i Colomer, en la presentació van estar presents el president de l'Autoritat Portuària, Francisco Toledo i el director general d'Escale à Sète, Wolfgang Idiri, qui va mostrar el seu entusiasme per impulsar una aliança estratègica amb Castelló. L'objectiu és organitzar de forma conjunyeix l'edició de 2020 per a optimitzar els recursos i atraure a un major nombre de naus procedents de tot el món. El fet d'organitzar les trobades en setmanes consecutives permetrà augmentar la participació de vaixells.
A més, la col·laboració estratègica amb Sète no es limita solament a l'organització de la primera Escala a Castelló, sinó que una representació de música i danses tradicionals de Castelló estarà present en l'Escale à Sète, on s'oferirà també una degustació gastronòmica a les tripulacions de tots els vaixells que allí participen, d'arrossos de Castelló i, durant tota la setmana que dura l'esdeveniment, es distribuirà informació sobre els atractius turístics de la capital de la Plana. Tal com va explicar Marco en la seua presentació, la gran majoria de turistes estrangers que vénen a Castelló procedeixen de França i, per tant, "té molt sentit que impulsem campanyes de promoció en el país veí".
Aquest esdeveniment serà possible gràcies al conveni que signarà l'Agència Valenciana de Turisme amb l'Ajuntament de Castelló per a la promoció de la capital de la Plana com a destinació turística. També serà fonamental la col·laboració de l'Autoritat Portuària, ja que, a més de ser en les seues instal·lacions on es desenvoluparan totes les activitats, s'encarregarà de l'organització d'algunes de les activitats. Per a aquesta primera edició d'Escala a Castelló, que tindrà lloc els dies 6, 7 i 8 d'abril, ja s'ha confirmat la presència del Nao Victoria i del Galeón, a més del vaixell rus Sthandart. En eixos tres dies, l'Ajuntament ha previst l'organització d'un mercat mariner, degustacions gastronòmiques, exhibicions nàutiques, exposicions i activitats per als més xicotets, entre unes altres.
Segons va explicar l'alcaldessa, aquest esdeveniment "pretén atraure a Castelló a milers de turistes, perquè coneguen els nostres grans atractius, amb els seus paradisíaques platges, la seua gastronomia, les seues festes, la seua cultura, els seus parcs naturals i els seus esdeveniments esportius". De fet, per a Marco, una de les grans potencialitats de Castelló és el seu clima i, de fet, en Fitur es va presentar l'últim vídeo encarregat pel Patronat Municipal de Turisme sobre les platges a l'hivern, traduït al francès i a l'anglès, en el qual es pot comprovar l'afable que és visitar la ciutat en qualsevol època.
El president de l'Autoritat Portuària va destacar que es tracta de "una iniciativa nova que naix de la mà d'un projecte consolidat i d'èxit com és Sète". "La primera escala a Castelló suposa la unió estratègica entre Sète i la Comunitat valenciana, i estem molt satisfets perquè per a aqueixa unió s'haja triat al ports de Castelló", va agregar.
Per la seua banda, el secretari autonòmic de l'Agència Valenciana de Turisme ha recolzat la iniciativa i ha destacat l'important paper que pot jugar l'aliança entre Castelló i Sète. Colomer ha destacat les grans potencialitats de la ciutat de Castelló, basada sobretot en "la gastronomia, la cultura, les festes, les platges, els esdeveniments esportius i sobretot les ganes de consolidar-se com a municipi turístic". En aquest sentit, ha assenyalat que "una ciutat serà turística quan de debò es crea turística i Castelló l'està demostrant amb les seues iniciatives".