07/11/2017

07-11-2017 Pescaturisme2.jpeg

La iniciativa permetrà acosta al turista l'activitat pesquera, comercial i gastronómica.

Castelló acollirà una jornada de pescaturisme per a poder aprofitar aquest nínxol de mercat, centrat principalment en el potencial de la gastronomia, unit a les activitats lligades a l'obtenció dels productes de mar amb els quals posteriorment s'elaboren les variades receptes. Castelló ha sigut el primer municipi de la província escollit per l'Agència Valenciana de Turisme, després d'haver dut a terme jornades similars en els municipis de Gandia, Denia i Torrevieja, segons ha explicat Francesc Colomer, el seu màxim responsable, en la World Travel Market de Londres, una de les més importants del món.

En la jornada, la data de la qual encara no s'ha concretat, seran convocats tots els agents que es poden beneficiar d'aquest turisme experiencial, per a poder definir entre tots una estratègia comuna per a crear un producte turístic, partint de l'activitat pesquera. Poder contemplar com es descarreguen els vaixells de pesca; com se subhasta en la llotja i fins i tot com es cuinen precisament els peixos i les seues variants, són algunes de les qüestions que es posen sobre la taula perquè, experts de la pròpia AVT, li donen la forma adequada per a oferir-ho com a paquet.

Una experiència que ja està tenint molt èxit en altres municipis, com ha apuntat Colomer. El turista actual "busca viure experiències i tornar de la seua destinació amb el bon record d'haver sentit sensacions, emocions i el pescaturisme és, sense dubte, una de les millors pràctiques que podem oferir en la nostra Comunitat", apunta. Per a Colomer, Castelló reuneix tots els elements necessaris per a crear un bon producte en aquesta línia i solament fa falta que tots els professionals vinculats directa i indirectament puguen crear beneficiar-se d'açò.

La gran activitat pesquera del port de Castelló, juntament amb la llotja més important de la província, fan possible que es puga oferir al turista la possibilitat de gaudir d'aquesta activitat. De fet, ha destacat l'important esforç que s'està fent des del Patronat Municipal de Turisme, organitzant periòdicament jornades gastronòmiques, conformades per plats que eminentment utilitzen com a matèria primera els productes del mar castellonenc. Cal recordar que, precisament l'any passat, la Federació de Confraries Gastronòmiques d'Espanya va organitzar a Castelló el seu congrés nacional, on precisament els arrossos van ser els protagonistes.

D'altra banda, ha insistit en la importància de destinar a campanyes concretes amb Ryanair -línia aèria que opera en l'aeroport de Castelló-, una part dels 100.000 euros que el president Ximo Puig va anunciar ahir que concediria a l'ajuntament de Castelló per a la promoció internacional, ja que pot jugar un paper important a l'hora de captar turistes en origen. Campanyes per a posar en valor els seus atractius, basats, principalment, en gastronomia, platges, cultura, esdeveniments esportius i paratges naturals.