05/06/2017
La tercera edició del curs de la Regidoria d"Igualtat també ha buscat generar un debat al voltant de les polítiques d"igualtat de dones i homes.
Un total de 48 persones han obtingut el títol que acredita la seua participació en l"Escola d"Igualtat, que acaba de tancar el seu tercer curs amb un augment del 42 per cent en el nombre d"inscrits. La formació, oferida pel Servei d"Igualtat d"Oportunitats de Dones i Homes, és gratuïta i està oberta a tots els ciutadans i ciutadanes de Castelló. Consta de 20 hores durant les quals s"aborden assumptes generals com la igualtat en les escoles i el material curricular, l"ús d"un llenguatge inclusiu, la incorporació de la perspectiva de gènere en els projectes, la salut de les dones o la violència de gènere. Les classes s"han impartit tots els dimarts en la Llotja del Cànem.
"L"edició d"enguany ha sigut molt especial perquè han participat 14 entitats prestadores de serveis socials", ha assenyalat la vicealcaldessa i regidora d"Igualtat, Ali Brancal, en l"acte de cloenda del curs. Brancal ha destacat "el valuós retorn social que té la formació en igualtat d'oportunitats de dones i homes". Reyes Santamaria, cap del Servei d"Igualtat, per la seua banda, qui va ser l"encarregada d"impartir l"última classe, ha confiat en què l"Escola interesse cada vegada més els castellonencs i castellonenques. "Cada any ha crescut el nombre de participants i confiem en que es mantinga aquesta tendència", ha apuntat.
La vicealcaldessa ha resumit que el curs "tracta d"oferir a la ciutadania formació en igualtat d"oportunitats i violència, així com generar un espai en el qual analitzar i debatre al voltant d"aquestes qüestions". "Com a regidora és molt satisfactori comprovar com els programes que desenvolupem tenen una acceptació tan bona", ha afirmat Brancal.
El temari d"aquesta edició de l'Escola d'Igualtat ha girat en torn a conceptes bàsics com patriarcat, sexe i gènere; rols i estereotips; socialització de gènere; igualtat formal; discriminació de sexe; escletxa de gènere i accions positives o "mainstreaming". De quina forma dones i homes utilitzen el temps de forma desigual, i les conseqüències que provoca aquest fet en la vida d"unes i d"altres, o la planificació de projectes d"entitats socials amb perspectives de gènere han sigut uns altres dels temes que s"han discutit.