09/06/2017

Ali Brancal(3).jpg

El taller de la Fundación Mujeres va fer èmfasi en com evitar l"assejament, l"extorsió sexual, la suplantació de la identitat i altres delictes cibernètics.

La regidoria d'Igualtat va organitzar un taller de confiança i seguretat per a dones en xarxes. Impartit per la Fundación Mujeres i subvencionat pel Ministeri d'Igualtat, la iniciativa va congregar una vintena de dones a l'aula d'informàtica del Centre Polifuncional Urban. Les assistents, usuàries d'Internet a nivell d'usuari, van aprendre a navegar de manera segura, posant atenció en mesures de protecció de la identitat i observant elementals protocols de precaució que, tot i això, de vegades poden evitar seriosos perjudicis.

Durant el taller, les dones van aprendre a crear contrasenyes segures, a comprovar la fiabilitat de les pàgines web que solen visitar i a configurar adequadament el nivell de seguretat del navegador. La monitora del curset va fer especial èmfasi en informar dels riscos que comporta l'ús d'Internet, des de la suplantació d'identitat fins al ciberassetjament i la difusió d'spam o de malware, fins a noves formes de delictes cibernètics com els anomenats 'sexting' i 'sextorsió' (o extorsió sexual).

Igualment, les participants en el taller van ser instruïdes sobre com advertir que els correus electrònics que reben no són una estafa o un frau. La monitora va posar exemples típics d'aquest tipus de missatges que no busquen sinó que la usuària facilite dades sensibles, com el DNI, el número de targeta de crèdit o de compte, per robar-li els diners o fer-se passar per ella amb motivacions delictives.

"Es tracta de posar en marxa tots els mecanismes de prevenció que puguem. És impossible no utilitzar les noves tecnologies, però ja que Internet és un lloc en el qual cal estar, és important que sapiguem emprar-ho adequadament", ha assenyalat Ali Brancal, vicealcaldessa i regidora d'Igualtat.

Les participants van valorar positivament el curset, segons es desprén del full d'avaluació que van emplenar al finalitzar el mateix. Diverses alumnes van demanar una segona fase del taller per aprofundir en algunes matèries.