27/08/2017

marco anima.jpg

L'alcaldessa lamenta la "incertesa" sobre el futur de l'autopista i reclama un ús lliure i gratuït.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, anima a la societat civil a reivindicar la liberalització de l'autopista AP-7 davant la passivitat del Govern central, que no aclareix quin serà el futur de la infraestructura de pagament quan concloga el període d'explotació en 2019. "El Govern municipal reclama la defensa de la gratuïtat del peatge, perquè és un acte de justícia per a la ciutat i també per a tota la Comunitat Valenciana, per açò volem que la societat civil s'implique de ple en aquesta exigència", afirma.

Marco lamenta la "incertesa" entorn de l'autopista. "El Govern central ha de confirmar d'una vegada per sempre el final de la concessió i ha d'anunciar que no té intenció d'impulsar algun model de gestió privada, amb una altra pròrroga, un nou concurs per a l'explotació comercial de l'autopista o amb algun tipus de peatges. Si ho fa, Rajoy estarà beneficiant a determinats grups empresarials, però perjudicarà enormement a la ciutadania", exposa.

"Reclamem que l'AP-7 siga gestionada de forma pública, amb un ús obert i gratuït en tot el seu trajecte, i exigim la liberalització de l'autopista com una compensació per a Castelló", afirma l'alcaldessa. En eixe sentit, recorda que en les últimes dècades, "l'autopista ens ha costat milers de milions d'euros als qui hem tingut la necessitat d'utilitzar-la, mentre la N-340 ha suportat més tràfic del desitjable, s'ha col·lapsat amb freqüència i ha registrat una elevada sinistralitat".

L'alcaldessa de Castelló reclama "el mateix tracte" que es dispensa a altres zones de l'Estat, en els quals no s'imposen peatges i existeix una xarxa de comunicacions moderna i segura. "La gratuïtat de l'autopista AP-7 és una demanda justa per a Castelló i anem a reforçar la pressió institucional per a evitar la pròrroga en 2019". Als problemes de l'autopista s'uneixen els que s'han registrat en les comunicacions ferroviàries, com a conseqüència de les obres del tercer fil, que han afectat als trens de rodalies.

Col·lectius socials, ciutadans i polítics han demandat des de fa dècades el final dels peatges en l'autopista AP-7. En ple franquisme, entre 1971 i 1972, la societat Autopistes del Mare Nostrum (Aumar) va aconseguir la concessió dels trams Salou-València i València-Alacant per un termini de 27 anys. El contracte d'explotació havia d'haver conclòs en 1998, encara que contínua vigent després d'haver-se prorrogat en diverses ocasions.