13/10/2021
L'alcaldessa ressalta la consolidació de l'esdeveniment i la repercussió estratègica com a reclam turístic d'àmbit internacional
La IV edició d'Escala a Castelló ha superat les 14.300 visites (14.335), amb les reserves prèvies esgotades durant els quatre dies de duració, del 8 al 12 d'octubre, i superant les xifres de l'edició de l'any passat que es va prolongar durant 15 dies i que va aconseguir les 13.000 visites. El Galeón Andalucía, la Nao Victoria, el pailebot Pascual Flores i la goleta Cervantes Saavedra han rebut, per dies, les següents visites: 2.000 el dissabte; 4.500 el diumenge; 3.304 el dilluns; i 4.531 el dimarts. A més, ha sigut una de les edicions més accessibles, amb 20 persones participants en les primeres visites guiades amb llengua de signes, a càrrec de l'Associació de Persones Sordes de Castelló (*Apesocas); i les primeres visites virtuals en 3D a la Nao Victoria.
Així ho ha donat a conéixer hui l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, qui ha destacat "l"èxit" d"aquesta quarta edició, "que ha servit per a consolidar un esdeveniment que està previst que en 2022 torne a les seues dates originàries, el segon cap de setmana de Pasqua, i recupere l'essència dels primers anys, amb més embarcacions participants, un mercat mariner més gran, justes, conferències i exhibicions nàutiques". "Tanquem aquesta edició amb un balanç positiu. Hem aconseguit ancorar l'esdeveniment com un reclam turístic que posiciona estratègicament a Castelló com a referent nacional i internacional en esdeveniments mariners amb navilis històrics", ha ressaltat Marco.
L'alcaldessa també ha destacat, "les activitats del campament mariner, que han cridat l'atenció durant tot el pont, com les desfilades de tropes o les exhibicions". Així mateix, Marco ha posat l'accent en "el compliment del protocol anticovid amb els quals hem aconseguit fer de nou una edició segura d'Escala a Castelló".
D'altra banda, s'han detallat les visites a la web oficial de l'esdeveniment, www.escalaacastello.com. Han sigut 8.712 persones les que han visitat la pàgina, des del 4 d'octubre, inici de la setmana de l'esdeveniment, fins al 12. El 8 i el 9 d'octubre han sigut els dies de major trànsit, amb quasi 2.000 visitants diaris. Del total de visitants, la major part (2.135) són de la província de Castelló, seguits de València (1.497), Madrid (1.192), Barcelona (1.086) i Alacant. També hi ha visites de Sevilla i Bilbao, entre altres llocs.
Marco ha estat acompanyada en el Moll de Costa en el qual s'ha fet el balanç, de Fernando Viota, en representació de la Fundació Nao Victoria; i del president de l'Autoritat Portuària, Rafa Simó, qui ha assegurat que "l'Autoritat Portuària de Castelló seguirà de la mà amb l'Ajuntament en altres activitats que permeten obrir el port a la ciutadania".
A destacar també que es tracta d'un esdeveniment alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), en incorporar l'objectiu 14 de conservació i utilització sostenible dels oceans, les mars i els recursos marins.
Després del balanç d'Escala, l'alcaldessa també ha valorat la primera edició d'Escala al Mediterrani. Un cicle de sis conferències que ha acollit l'edifici Moruno del Grau "que ha atret a unes 300 persones durant els dies 8, 9 i 10 d'octubre", segons ha apuntat Marco. Les xarrades, a càrrec d'Isabel Margarit, Santiago Posteguillo, José Calvo, Nacho Ares, Soledad Gómez i José Luis Corral, han servit per a acostar al públic aspectes relacionats amb la mar i el seu coneixement des de perspectives diverses.