23/08/2024
L'àrea de Modernització de l'Ajuntament de Castelló presenta novetats que permetran agilitzar els tràmits administratius i donar facilitats als ciutadans perquè realitzar gestions amb l'administració local siga més senzill i eficient.
Així ho ha anunciat l'edil delegat de l'àrea, Paco Cabañero qui ha avançat que “hem creat un grup de treball per a impulsar la reducció de càrregues administratives i documentació dels tràmits que té l'Ajuntament”.
Aquesta iniciativa ja ha començat i per a això l'edil assenyala que “revisarem i puntejarem els 10/15 tràmits que més solen utilitzar els ciutadans i s'aniran analitzant un a un per a veure la manera de reduir les càrregues administratives i amb això afavorir el màxim possible a la ciutadania”.
Cabañero ha subratllat el seu compromís i el del govern de “acostar l'Ajuntament als castellonencs” i sota aquesta premissa destaca que “estem fent tot el possible perquè els ciutadans no hagen d'aportar documentació que ja està en l'administració o es puga aconseguir a través d'ella”.
El regidor de Modernització ha donat compte que “la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques els ciutadans poden relacionar-se amb l'administració de manera telemàtica, per la qual cosa volem facilitar també aquesta alternativa i que puguen fer-ho de la forma més senzilla possible”.
Finalment l'edil ha conclòs destacant que “sempre estarem al servei de la ciutadania millorant la relació d'aquesta amb l'Administració, d'una forma clara, senzilla i transparent”.
En aquest sentit Cabañero recorda que “en l'última auditoria de Transparència dins dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana, el nostre Ajuntament ha passat d'un 33% a un quasi 85%, estant entre els 10 ajuntaments més transparents de la Comunitat”.